Panowie i Panie 28 maja tj. wtorek większym stadem znajomych wybieramy się do Bonarki na tandetę pod tytułem FF6 tudzież po polskiemu SiW6, godziny jeszcze do ustalenia ale raczej wieczorne, ktoś się pisze?
[O1] Falowanie obrotów, niewłaściwa praca silnika
Zwiń
X
-
[O1] Falowanie obrotów, niewłaściwa praca silnika
Witajcie. Mam O1 Tour 1.6 (2010r) z fabrycznym LPG Landi Renzo.
Do tej pory, nie było z nią żadnych kłopotów, samochód z uwagi na gwarancję był serwisowany wyłącznie w ASO.
Kłopoty zaczęły się mniej więcej w połowie lipca, kiedy to samochód trafił do ASO (którego z uwagi na jego dobre imie nie chce wymieniać z nazwy) na przegląd po 60k km.
Serwis otrzymał ode mnie zgłoszenie o niewłaściwej pracy silnika (silnik nieprzyjemnie pyrkał na wolnych obrotach, tak jakby miał problemy z powietrzem). O ironio po przeglądzie (jakieś 2 tyg. po zakończeniu gwarancji), samochód zaczął znacznie więcej palić, nadal brzydko pracował, a do tego podczas pracy na LPG zaczęły mocno falować obroty.
Serwis pomyślał i stwierdził, że konieczna jest wymiana czujnika położenia wału korbowego.
Przez chwilę było ok. Za kilka dni problem powrócił. Tym razem wymieniono któryś z PIN-ów, łączących nawet nie wiadomo co z czym. Błędy wykasowane i jedziemy dalej.
Za kilka dni objawy wracają. Tym razem podejrzewają sondę lambda. Okazuje się, że jest ok, więc czyszczą przepustnicę, kasują błędy i jazda. Wczoraj problem pojawił się po raz kolejny, czego mam już serdecznie dość.
Wczoraj pojawił się również ciekawy objaw podczas postoju wieczorem. Otóż podczas pracy na wolnych obrotach oświetlenie wnętrza w aucie wyraźnie przygasało. Czy serwis może być aż tak słaby, żeby przegapić problem z osprzętem elektrycznym?
Podpowiedzcie - bo na pewno macie większe pojęcie niż ww. serwisanci - w czym może tkwić problem?
P.S. Mam 2 rzekomo prawdziwe analizy komputerowe mojego samochodu, które mogę w każdej chwili zeskanować.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
-
-
faluje na gazie i na benzynie? sprawdź ładowanie i napiecie akumulatora na początekOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
podładuj akumulator na początek przez ok 12 godzin prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maniek1278Niestety, żadnych efektów.
+ test miernikiem wykazał, że samo ładowanie jak i napięcie przy akumulatorze jest ok.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Powiem tak u mnie jest ten sam problem skodzince 1.6 z 2007r mam silnik BSE. Byłem u znajomego mechanika i powiedział mi, żeby podnieść obroty silnika bo mam za niskie. pojechałem do serwisu skody a oni odrazu ze wymiana głowicy prawdopobnie, lub sonda lambda albo jeszcze cos innego, więc koszty by były kosmiczne. Głównie poroblemy tkwią, gdy pojazd jeździ na gazie i jeden znajomy poradził mi, żeby pojechać do mechanika, który zjamuje sie od paru lat Landi Renzo i on ma cały osprzęt i coś może zadziałać. Odpowiedź mogę dać dopiero w piątek czy coś on zdziała. Być może, że ma coś z zapłonem i któraś świeca jest niedobra.Mike
Komentarz
-
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem temat, ale jeśli tak to miałem podobnie. Podpowiedział mi jak rozwiązać problem mechanik na przeglądzie. Wystarczyło przeczyścić spirytusem jakiś czujnik (drucik) którego końcówka znajduje się w osłonie filtra powietrza. Odpowiada za mieszankę powietrza z paliwem czy coś takiego. Jestem laikiem więc wolę się nie wymądrzaćale może uda mi się pomóc.
Komentarz
-
Komentarz